lördag 14 maj 2011

IT-läxa till 20/5: Barn i Europa

Nu ska vi ut i Europa!

Gå till hemsidan Barn i Europa

1. Gör världsdelstestet

2. Placera ut länderna

3. Klicka på ett valfritt land i Europa. Då får du möta ett barn som bor i det landet. Din uppgift är att ta reda på lite fakta om barnet och skriva ner det i en kommentar till det här inlägget. Du ska ta reda på:
     * land
     * barnets namn
     * barnets ålder
     * barnets intresse
Skriv det i löpande text i ett inlägg. Glöm inte att skriva under med ditt nick.

Eftersom det är studiedag på måndag och därmed ingen datastuga så är de som vill och behöver välkomna att komma på datastuga 14.10-15.00 på tisdag  17/5 istället.

På hemsidan finns mycket mer att upptäcka. Gör gärna det - det är frivilligt. Du kan till exempel försöka klå mitt rekord på 7 poäng i Språkmaskinen eller lära dig de Europeiska flaggorna genom att färglägga flaggor.

31 kommentarer:

  1. Den som jag läste om heter Miska hromádková och hon bor i Slovakien, hon är 11 år. Hennes intressen är att gå bergen, streetdance och karate.

    // Hanana

    SvaraRadera
  2. Den här tjejen heter Lidia och kommer från Polen. Lidia är 12 år och tycker om att åka skridskor och att vara med kompisar.

    /Tidde

    SvaraRadera
  3. Jag läste om Patrick som bor i Ljubljana (Slovenien),han är 12 år gammal & på fritiden gillar han att spela fotboll och att vara med sina vänner.

    || Bob

    SvaraRadera
  4. heter: Fanny ryden
    ålder: 11 år
    land: sverige
    intresse: spela i band och skriva låtar

    SvaraRadera
  5. Jag läste om Alexsandro som bor i italien i milano Aexsandro är 13 år han gillar att spela playstion och tv sen graffity skejtar./pedro

    SvaraRadera
  6. Namn:Kaïna Attalah
    Ålder: 12 jaoo :D
    Land: Frankrike, Stad: Marseille
    Intresse: Dansa :D !! HIHIHI >:D


    //////// Storros >:D ♥♥♥☻☺

    SvaraRadera
  7. Jag har läst om Elena Moitzheid som bor i Luxemburg.Hon är tretton år och gillar att shoppa med sina vänner.
    //Fellan;)

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag har läst om Long Ta Hoang.
    Han är 11 år och bor i Tjcknie och staden heter Prag.
    Hans intresse är att spela basket och fotboll med kompisar.

    //SMARTAST (Y)

    SvaraRadera
  9. Jag har läst om Kvin i från Spanien som han bor med sin familj och han är 12 år gammal. han gillar fotboll och att läsa.


    //sirius

    SvaraRadera
  10. jag har läst om Elena från Luxenburg.Hon är 13 år gammal och gillar att dansa , vara med kompisar och göra ingenting.

    Blondie

    SvaraRadera
  11. Jag har läst om en Kaïna hon bor i Frankrike. Hon är 12 år gammal. Kaïna älskar att dansa, framförallt hip-hop.
    /Livan

    SvaraRadera
  12. jag har läst om en kille i portugal som heter Saniel. Saniel gillar att spela fotboll och gillar musik speciellt hip hop! Saniel är 14 år också!


    // jonte

    SvaraRadera
  13. Emma florentius bor i ahsterdam i holland. Hon gillar att dansa balett och att spela fiol//walle

    SvaraRadera
  14. Jag har last om Kevinh Dolet Pujols. Han är 12år och bor i Spanien(Barcelona).
    Hans intressen är spela fotboll, kolla på film och läsa Harry Potter.



    ///Sharnold

    SvaraRadera
  15. Jag har läst om Patrick popovic. Han är 12 år bor i slovenien ljublijana . Han har gått i inters fotbollskola.Hans intressen är fotboll och musik(rock).
    / Milano

    SvaraRadera
  16. namn:Alessandro Vaglia

    ålder: 13 år

    land: Italien

    intresse : skejta

    //olly

    SvaraRadera
  17. jag har läst om Alessandro vaglia ålder 13 år intresse är att skejta och spela spel och tv han bor i milano land italien /isse

    SvaraRadera
  18. Fanny ryden är elva år och bor i nacka i stockholm.Hon gillar att skriva låtar och spela i band.Hon har en hund hennes idol är Ola salo

    SvaraRadera
  19. Jag har läst om Long Ta Hoang som bor i Prag i Tjeckien. Han är 11 år och gillar att spela fotboll och basket.//ante

    SvaraRadera
  20. Jag har Läst om Kaïna Attalah. Hon är 12 år.
    Hon bor i Frankrike och staden heter Marseille.
    Hennes Intresse är Att Dansa :)

    //////// Storros :) (Y) (G)?

    Bättre nu :S?

    SvaraRadera
  21. Helfint Storros, nu är det löpande text! :-)

    SvaraRadera
  22. Jag har läst om Long ta Hoang hans intresse är basket,fotboll och dataspel.
    Han är 11 år och bor i Prag som ligger i Tjeckien.

    ////skeppet////



    ($$) ($$)

    "
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    SvaraRadera
  23. Jag har läst om Kevin och han bor i Barcelona. Kevin gillar att spela fotboll och läsa. Han har en kompis som heter Xavi.

    /Messi

    SvaraRadera
  24. Jag har läst om Kevin han bor i Spanien i staden Barcelona.Han är 12 år och har som intresse att spela fotboll.Hans favorit lag är Barcelona såklart!/XxsiriusxX

    SvaraRadera
  25. I Frankrike bor Kaina Attalah.Hon är 12 år och älskar att Dansa!

    minikerry

    SvaraRadera
  26. Jag har läst om Kaïna Attalah. Hon är 12 år.
    Hon bor i Frankrike och staden heter Marseille.
    Hennes intresse är att dansa :) //Lawy

    SvaraRadera
  27. Jag har läst om Jessica Carberry, hon är 11 år och bor i Adamstown, Irland och hennes intresse är att rida på sin häst

    SvaraRadera
  28. Jag har läst om Kevin Dotel Pujols. Han bor i Barcelona i Spanien och är 12 år.Kevin gillar att spela fotboll, kolla på film, spela playstation och att läsa:)

    SvaraRadera
  29. jag har läst om en kille som hetter Agnisr och bor i en stad jelgava söder om ringa.han är 13 år.
    hans familj är mamma pappa storasyster inetta som är 17. hans intresen är bilar och tjejer och på fritiden simmar han hänger med kompisar´.
    hans bästa vän hetter Aldi

    SvaraRadera
  30. Jag råkade också läsa om Kaiina men aja...
    Hon heter då Kaiina och bor i Frankrike staden heter Marsielle hon är 12 år och älskar att dansa hip-hop.

    ||Lilla O||

    SvaraRadera
  31. Namn:Miske hromadkova
    ålder:11
    land:slovakien
    intressen:gåi berg, street dans och karate.

    //lilly

    SvaraRadera